Really Islam Di Permainkan Oleh Kartunis Perancis dengan meletakan karaktur kartun yang yang dilabel sebagai Nabi Muhammad Saw, dengan perkataan " 100 sebatan jika anda tidak mati ketawa". Untuk Ke Facebook Page Mereka. [Klik Sini] 
Ia Dilukis Oleh Seorang Pelukis dalam Majalah tersebut yang bernama Luz. 
Luz seorang kartunis yang didakwa seorang berfahaman fundimentalism.
Pejabat mereka telah diletupkan, laman webnya mereka telah digodam, halaman Facebook digantung selama 24 jam dan kakitangan yang disasarkan dengan ancaman bunuh, majalah Charlie Hebdo dari Perancis. 
Walaubagaimana pun, kebanyakan masyarakat di Eropah terus menyokong tindakan Majalah Charlie Hebdoo dan menyarankan agar mereka terus mengeluarkan majalah mereka dan jangan berhenti, termasuk kerajaan Negara Perancis sendiri, dengan alasan Negara Perancis megamalkan Kebebasan Bersuara, jadi mereka boleh lontar dan katakan apa sahaja yang mereka mahukan.
Selepas beberapa hari mereka menyiarkan paparan Gambar karaktor kartun yang dilabel sebagai Nabi Muhammad saw,  muka depan edisi terbaru majalah Charlie Hebro sekali lagi melukis wajah seakan Luz [ kartunis majalah tersebut] ghairah mencium seorang lelaki yang berjanggut, di bawah tajuk: L'Amour ditambah kubu que la haine (cinta lebih kuat daripada kebencian). 
Muka depan ini tidak memberitahu dengan jelas siapa karaktor yang dimaksudkan dengan memakai kopiah putih berjanggut (seperti orang arab) yang dilukis mencium mulut satu karaktor kartun lain (Lux) pelukis Majalah Charlie Debro.
Walaubagaimana pun ramai yang mendakwa, pihak Charlie Debro tetap mempermainkan Agama Islam dengan gamabr tersebut. kerana ramai yang mengatakan Charlie Hebdo sekali lagi meletakan karaktor kartun Muhammad. Walaupun kenyataan itu disangkal oleh Editor Charlie Hebdo sendiri yang mengatakan gamabar tersebut tiada kaitan dengan apa apa.
Tujuan saya meletakan gambar ini hanya untuk para pembaca menilai dan memikirkan keadaan ini sendiri bukan untuk mempamer atau menyebarkan lagi fitnah ini. Sekadar bertujuan untuk berkongsi dan pendedahan, agar ia jelas dan tiada lagi fitnah yang akan timbul. Ini adalah front cover majalah charlie hebdo.
Editor Charlie Hebdo, Stéphane Charbonnier, berkata"Kami berfikir maksud gambar tersebut tidak sama dan mungkin ia akan dihormati kali ini dan kerja-kerja kami yang bersifat menyindir, hak kami untuk bermain main mesti juga dihormati. Kebebasan untuk berlawak juga adalah satu perkara yang penting dalam kehidupan ini". katanya lagi.
Menurut sumber berita lagi, pihak Charlie Hedbo tetap akan menjalankan kerja pengeluaran majalah dan lawak lawak mereka terhadap apa yang mereka rasa ingin lakukan, walau mereka di bom atau diperlakukan dengan apa cara sekali jua. Para pekerja Charlie Hebdo kini ditempatkan di kawasan yang lebih selamat di bawah penjagaan rapi oleh Kerajaan Perancis.
Really@ Kesabaran Masyarakat Islam terutama di Perancis betul betul diuji, Semoga Negara Malaysia terhindar dari perkara perkara seperti ini. Bersama kita doakan Untuk Saudara kita yang berada di Perancis agar mereka bersabar dalam menghadapi dugaan ini.