expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Sabtu, 10 Disember 2011

warna ini saja dihatiku

assalamualaikum.ari ni aku mau share...korang minat warna apa..hijau,biru,coklat,pink atau lain-lin...sorry ye aku suka hijau...waarna paling benci pink......sorry yg minat warna pink...



aku memang anti-pink...kedua anti merah..hahhahaha

knapa aku minat hijau..sebab

1.warna alam semulajadi.cuba tengok pokok-pokok.ada ke warna lain dari hijau (lainlah kalau pakai mentol..mana aci)
2.warna yang ada disebut dalam al-quran...selain itu nabi muhammad suka warna ni selepas putih..firman allah  ada kata


surah al-insan (ayat 21)


surah ar-rahman (ayat 76)

3.banyak negara pakai warna ini dalam bendera mereka.terutama negara islam.islam amat menyukai warna hijau.arab saudi pun hijau,mana lagi..libya yg dulu benderanya hijau penuh (dululah.lepas muhammar ghadafi meninggal,tukar bendera)

bendera libya dulu

pakistan hijau..malaysia bila nak hijau

menara jam pun pakai hijau..cuba teka menara mana ni

negara islam yang pakai bendera warna hijau


lihatlah...dunia ini tak meriah tanpa hijau.namun warna lain tetap juga kecuali pink...sorry ye.hijau ni ada banyak jenis..hijau muda,hijau tua,hijau pisang,hijau daun,semua hijau.warna hijau baik untuk kesihatan (mungkin)....

ok itu saja penerangan saya...ok salam....


insan kerdil mau bersuara jugak..tak boleh....

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...